Wednesday 8 December 2010

Watch this space

I helgen blev vi typ 95% klara med databas-behandlandet. Vi har numera en databas som är sökbar och som artigt svarar på tilltal. Inom kort kommer vi att göra den tillgänglig över nätet, så att alla som vill läsa folks daggor ska kunna komma åt dem och så där. Det har gått lite långsamt, men nu hoppas vi att slutspurten ska vara hastig som bara den. Därför vill vi igen uppmana alla som kan att anmäla sig till vår maillista, särskilt ni som har koll på django, rails och/eller mysql.

Med hopp om bästa julklappen

/Skunkgruppen genom emny.

282 comments:

  1. Tack tack tack tack tack tack tack

    ReplyDelete
  2. huuuuuurraaa! Jag som precis skulle regga en blogg NU SLIPPER JAG DET tack tack tack!

    ReplyDelete
  3. HURRA!!! mitt livs bästa torsdagsbesked!

    ReplyDelete
  4. hooray hooray it's a holi holiday!

    ReplyDelete
  5. obs obs, bara läsa dagböcker, ej skriva i dem

    ReplyDelete
  6. äsch också! jag som just nu har ett sånt överhängande fucking jävla askukstort behov av att bikta mig. NU. asså NU sa jag.

    ReplyDelete
  7. va, skall man inte kunna skriva dagböcker?
    jooooooOOoooo?

    ReplyDelete
  8. Åh mycket goda nyheter. Juletid = freakiga-jobbgrejer-tid. Kliar i dagboksfingrarna.

    Såklart måste väl dagboksfunktionen vara kvar. Viktigaste skunkfunktionerna:

    1. Dagboken
    2. Uppkäftigheten

    ReplyDelete
  9. När kommer Skunk tillbaka? Vill ha ett exakt datum & klockslag.

    ReplyDelete
  10. Ge mig min skunkdagga i julklapp! Love you för att ni jobbar på det här!

    ReplyDelete
  11. 1000 spänn på att detta kommer bli som Reunion 2006 gruppen..
    Skunk - julklappen 2015!


    Puce

    ReplyDelete
  12. om ingenting händer (kommer någonting att hända?), kan vi inte köra igång något nytt? nåt enkelt, en plats där vi kan skriva och läsa i varandras dagböcker.

    fast det bästa vore så klart att skunk kom igång igen, men det känns lite stillastående :/

    ReplyDelete
  13. kanske man kan få det som påskägg?

    ReplyDelete
  14. C: Alltså.. vem som helst som vill koda något så är det bara att höra av sig. Datan finns numera (till 98%) i mysqltabellformat.

    ReplyDelete
  15. fyfan här ligger man som en fisk på torra land utan skunk, VISSTE INTE HUR MYCKET JAG BEHÖVDE DIG! /skidlund

    ReplyDelete
  16. Saknar snygga bilder mm jättemkt :C

    ReplyDelete
  17. Min bedömning är att det kommer ta 2-4 dagars arbete för 1-3 personer att göra ett ganska färdigt nytt skunk. Längtar efter den dag jag har så mycket obokad tid.

    ReplyDelete
  18. Saknar allt såå himla mycket, typ på samma sätt som man kan sakna en människa ibland till och med! :(
    Saknar det gammeldagsa lugnet och allt det privata, allt från popup-rutorna till den lila färgen <3

    Skunkgruppen, ni är helt fantastiska som ställer upp för oss skunkmänniskor, utan er hade vi inte haft något att längta efter, hoppas ni lyckas hitta jättejättemycket obokad tid! <3

    ReplyDelete
  19. Youtubekommentarer:

    http://www.youtube.com/watch?v=8IMX0TbpL3o

    Swedishes (of finland) are nazis (like Stefan Wallin which is the worstest nazi in goverment of finland). They wanna destroy our culture and language and they wanna infect their shitty language to us. Thanks for those nazis we have to learn swedish in our schools in FUCKING FINLAND!!!

    /DanX

    ReplyDelete
  20. Jag tror inte på det här, inte för fem öre. Ni har kidnappat skunken! Bättre låta den vila i frid än låta amatörer gröta i databaser och uppgifter och skunkdagböcker.

    //Monday as usual

    ReplyDelete
  21. Malkolm: Skunkgruppen består självklart endast utav universalgenier som med gränslös precision kan utlova en fantastisk framtid.

    ReplyDelete
  22. men vad ni klagar, bättre sent än aldrig? utan skunkgruppen hade det sistnämnda gällt.
    tänk på det?

    ReplyDelete
  23. viktiga grupper att minnas: universalgruppen, hatlista, snygga bilder mm, JOJOS RAVEGRUPP, d e så ja säger d

    ReplyDelete
  24. jag SAKNAR tamejfan hatlista
    OCH Ernst Hugo

    ReplyDelete
  25. Jag blev utkastad från en håkanspelning i torsdags.
    FÖR FULL SA DE
    FÖR FULL!

    ReplyDelete
  26. hatar att välja dejt framför fest och sedan inse att man blir utkörd från detjen och man är verkligen bara måttligt tillfredsställd men verkligen för trött för att orka gå på fest nuuu.

    ReplyDelete
  27. "Med hopp om bästa julklappen"

    Vilket år åsyftas?

    ReplyDelete
  28. förmodligen inget år alls. orka vänta mer. fuck you skunk.

    ReplyDelete
  29. Sluta vänta då.... pom pom....

    Project name
    skunk-dump-import
    Generated
    2011-02-16 17:03:54 (in 1 seconds)
    Generator
    GitStats (version aceb2f5)
    Report Period
    2010-08-24 10:24:26 to 2011-02-10 11:36:42
    Age
    171 days, 22 active days (12.87%)
    Total Files
    160
    Total Lines of Code
    8180 (23032 added, 14852 removed)
    Total Commits
    90 (average 4.1 commits per active day, 0.5 per all days)
    Authors
    2 (average 45.0 commits per author)

    ReplyDelete
  30. T>> skriv så en förstår din kvadrat!

    ReplyDelete
  31. Det detta som är grejen, bättre att lägga den begränsade tidsn som finns på göra skunk än att försöka kommunicera vilka problemen och framsteg som görs i processer som i princip bara programmerare förstår innebörden av.
    Vad det ovanstående innebär är att minst 10000 rader kod har skrivits utslaget över 171 dagar där något har gjorts 22/12.87% av dagarna. Dvs, vi arbetar på det här tills det blir färdigt om inget annat kommuniceras.

    Snart (i faktiskt arbetstid) kommer något mer enkelt kommunicerbart komma.. då går vi självklart ut med information.

    ReplyDelete
  32. gäsp, jag vill inte vara negativ men det mest iögonfallande för mig är de 149 dagar då ingen gjort någonting. ni har varit där och pillat lite 11 dagar på drygt ett halvår.. jag vet att jag ska vara tacksam för att ni alls gör nåt, men samtidigt....... så många löften och så lite som hänt.

    ReplyDelete
  33. Efter ett halvår av skunkabstinens som jag aldrig någonsin trodde skulle gå över, känner jag plötsligt att saknaden har blivit mindre? Rena rama skunkrehab det här! Snart behöver jag ju inte skunk längre, hjälp!!

    ReplyDelete
  34. Jag saknar min skunkdagbok och jag saknar hatlista. Mvh/ nurse

    ReplyDelete
  35. Alfredo: Det är mestadels inga 'pilla lite'-pass det har handlat om utan snarare ofta 9-14h åt gången + vissa operationer tar flera dygn att utföra om det är mindre än 44gb ram i datorn (jag har bara 8gb i min). Denna siffra representerar också bara vad som har sparats i ren kod och därmed inte planering, kommunikation inom skunkgrippen, processhantering, analys etc.

    Det är mycket svårt att veta exakt hur mycket arbete som lags ned utan att lägga flera timmar på att skriva en detaljerad rapport full med liknande tekniska detaljer. Det vet man bara om man måste fakturera arbetet, typ.

    Vi har inte tillgång till orginal-skunk-koden, databasens filstorlek är runt 36gb och innehåller ca 217 miljoner rader data som innan någon form utav riktigt användare skall verifieras så att ingen personlig information slipper ut på fel sätt.

    + Jag saknar saknar saknar också skunk, fortfarande faktiskt mer för varje dag, och gör något.

    ReplyDelete
  36. (Hastade ihop det där svaret lite, har även ett arbete att sköta.)

    ReplyDelete
  37. Den här hade jag lagt i min skunkdagga, om den funnits

    http://www.youtube.com/watch?v=yH-pdmD5yIU

    ReplyDelete
  38. Ni har alla blivit rapporterade till cyberpolisen.

    ReplyDelete
  39. WTF???? Vad har hänt med Skunk? lr rättare sagt: vad HÄNDER? ska hända?
    Har ni fått prestationsångest?
    frågorna är många... skunk var ju så jävla bra, hela mitt liv och barndom + ungdom ... kom tillbaks ASAP annars TTH4EVER

    :C

    ReplyDelete
  40. ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP ASAP

    ReplyDelete
  41. Det gick ju så snabbt för Spray att ta in skunk.
    Vad är problemet att flytta ut det på
    eget domän?

    ReplyDelete
  42. T, ungefärungefärungefääär när tror ni att skunk kan ligga uppe igen? före påsk? :)..*hoppas*

    ReplyDelete
  43. att vara särskilt verksam på skunk igen känns långt borta för mig nu, men alla mina gamla anteckningar... struntade i att spara ner dem eftersom skunk skulle sätta igång igen och jag börjar oroa mig nu för att inte få tillbaka dem?

    ReplyDelete
  44. skunkgruppen var bra på att skriva kommunikéer men när det kom till att faktiskt göra något blev det knäpptyst..

    ReplyDelete
  45. har det kommit nån vart det här projektet? hur hårt kontrollerat av spray är allt?

    /stieg

    ReplyDelete
  46. Spray är, förhoppningsvis, s.a.s. ute ur bilden/leken.

    ReplyDelete
  47. Skunk är en del av uppväxten på I-net... mycket nostalgi... tycker det är fantastiskt att någon/några entusiaster jobbar på att få igång siten igen... och att vi e ett helt gäng som vääääntar - snacka om varumärke trots allt ;-)... saknar alla kontaktuppgifter till allt härligt folk runt om i sverige som jag inte kan kontakta på annat sätt!!!

    /Kruse

    ReplyDelete
  48. spray äger och kontrollerar domännamnet skunk.nu, utöver det är skunkgruppen en decentraliserad autonom enhet :D

    ReplyDelete
  49. Jag vart medlem på skunk när jag var 10-11 år ... måste nog varit en av de äldsta aktiva skunkarna. Så ledsen jag blev när skunk en dag var borta.

    *J*E*N*N*Y*

    ReplyDelete
  50. :C

    lille skunken. när ska du börja pipa och rafsa med skunktassarna igen?

    ReplyDelete
  51. Kan vi få tillgång till databas-dumpen någon gång, då? Vore jävligt skoj att göra data-mining :-)

    ReplyDelete
  52. pearl:
    Det är nu vi ska mäta e-penisar och säga våra regdatum på skunk!

    ReplyDelete
  53. Här finns lite datadatastatistik:
    http://framtiden.medeltiden.org/~a00001/skunk_dump_import_docs/html/

    Det är inte senate db-docsen men nästan...

    ReplyDelete
  54. Idag saknar jag dig, skunk. Vill ha nånstans att bitcha över saker, känner inte att jag kan det på min blögg.

    ReplyDelete
  55. HEJ
    jag har börjat glömma bort vad alla heter.

    Hej jag heter Ramon.
    HEJ!

    ReplyDelete
  56. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  57. Alltså.. som sagt - kan vi få tag i databas-dumpen så vi kan få den här skiten gjord, eller? Jag skulle lätt kunna koda ett optimerat backend för all funktionalitet, samt att en vän till mig (eller DU?) kan göra ett frontend - sen är vi ju up and running again! VAD ÄR PROBLEMET? Ska vi köra eller?

    ReplyDelete
  58. cachefreak: just nu är du min favorit :D

    ReplyDelete
  59. Facebookskadad - började leta efter gilla-knappen.

    ReplyDelete
  60. cachefreak ligger du på skunkgruppen-mailinglistan? Allt finns repositorielagt, krypterade arkiv + git-repository för själva import-projektet (java/jdbc). Det går utmärkt att hjälpa till.

    ReplyDelete
  61. Kom precis att tänka på när det framgicks att skunk skulle läggas ner, och hur många skunkar som helst loggade på, var det typ 200 skunkar online samtidigt ? :´)
    ååh, min skunkabstinens lägger sig då aldrig <3

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. Japp, så går det när man lämnar över Skunk till en jättesajt. Att problemet sen blir att aldrig få tillbaks den.
    Den ansvarige var så klantig att skriva ett avtal att Skunk skulle drivas under egen ledning och när som helst kan hoppa av med allt tillhörande för Skunk.

    ReplyDelete
  64. Hur lång tid tog det för Mark Zuckerberg att kötta ihop Facebook?

    ReplyDelete
  65. endless:
    lika lång som det tog för moses att gå igenom öken.

    nya beastie boys skivan är bra,
    på tal om judar alltså.

    ReplyDelete
  66. Jag har typ glömt mitt skunknamn. : C

    ReplyDelete
  67. patsy:
    i helvitte heller.

    And some things that should not have been forgotten were lost. History became legend. Legend became myth. And for two and a half thousand years, the skunk passed out of all knowledge.

    ReplyDelete
  68. kan ingen bygga ett nytt skunk, och så kan vi ha det gamla som ett litet minnesarkiv. vackert!

    ReplyDelete
  69. Värdelös fest:

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_llo48xAbeR1qbwn05o1_500.jpg

    ReplyDelete
  70. Mailinglista? Hur många communitys måste man lägga ned för att bli medlem på den?

    ReplyDelete
  71. Lika som bär:

    http://bakomblagronaogon.files.wordpress.com/2011/01/uggla.jpg

    http://www.nd.se/_upload/5A426E.jpg

    ReplyDelete
  72. en stor hink skit till skunkgruppen som uppenbarligen inte gjort ett jävla skit på evigheter. saker man lovar skall hållas


    det har väl gått ett år snart?

    ReplyDelete
  73. Jag har lagt någonstans kring 60h effektiv tid på skunk4 de tre senaste veckorna. Har utöver skunk arbete och andra åtaganden att sköta.

    ReplyDelete
  74. Igår var jag full,
    nu äter jag choklad
    o dricker BJAVO

    ReplyDelete
  75. T, du är min hjälte. /väntar på något gott

    ReplyDelete
  76. Kanske dags för ett nytt blogginlägg som berättar hur det går? Det har ju trots allt gått ett halvår sedan det senaste.

    ReplyDelete
  77. Den här skulle jag nog lagt in i Gif-gruppen. Eller min dagbok.

    http://25.media.tumblr.com/tumblr_lmja7a7lU31qcmw8do1_400.gif

    ReplyDelete
  78. T är min hjälte också!! alltså kan lätt sponsra med pengar eller så om du skriver kontonummer!

    ReplyDelete
  79. Alltså,
    jag är inte den som är snål,
    jag visar gärna bilder på mitt könsorgan om det hjälper till med skunkprocessen.

    ReplyDelete
  80. Om Spray äger domänet skunk.nu.
    Vem har lyckats göra så man slussas hit
    från den adressen?
    Alltså betyder det att nån har behörighet!

    ReplyDelete
  81. Svårt att uppdatera med mer information eller?

    ReplyDelete
  82. @patsy
    det är denna process som renar oss.
    tar bort agnarna från vetet osv.

    ReplyDelete
  83. Det renar inte mig! Utan Skunk känner jag mig naken...rädd...exposed!

    ReplyDelete
  84. Köm igen nu skönkgröppen! Jag börjar bli gammal.

    ReplyDelete
  85. Ni verkar gå ut med falsk info här.
    Enligt spray så finns ett överlåtelseavtal för domännamnet skunk.nu.
    Det är alltså ni som sköter denna blogg som ska känna till detta vad de på Spray påstår.

    ReplyDelete
  86. Kom igen nu alla bagare-barn!
    Bullfest bullfest HELA JÄVLA DAN!

    Dayaskazham.
    GG
    Vissel vassel prassel vi vill höra skunken rassel.....

    ReplyDelete
  87. Hallu hur går det för er? Jag måste uppdatera min skunkdagbok jääävligt snart. Börjar få the shakes.

    ReplyDelete
  88. ni vet väl detta? http://www.facebook.com/event.php?eid=217849108256903

    ReplyDelete
  89. heather, de där vet jag ingenting om.
    Däremot:
    http://wayback.archive.org/web/20030501000000*/http://www.skunk.nu

    Skunk från förr,
    som en tidsportal att titta i!
    Klicka på staplarna med olika datum sen väl blåmarkerade datum. Tadaa!

    ReplyDelete
  90. Åtlöjesfasoner!

    Vi fixar en träff i Emmaboda också.
    O en i Göteborg.
    eller det kanske är just på söder i stockholm som skunk frodas.
    FOCKH!!"!?

    ReplyDelete
  91. det kommer ingen mer skunk. det var bara ett rävspel från spray för att lugna ned tjafset.


    bara att glömma skiten

    ReplyDelete
  92. precis vad jag just tänkte, :´(
    hade intresset funnits för nya skunken hade nog någon varit mer pigg på att informera om läget osv.

    hatar att vara pessimistisk it´s soo not me =(
    </3

    ReplyDelete
  93. Jo, det är ju förmodligen så. Fy fan. Ingen som bara kan fixa ett nytt Skunk nånstans? Det här lär ju aldrig komma tillbaka liksom. Det är ett jävla år sen snart liksom.
    Kuken.

    ReplyDelete
  94. Vad finns det för alternativ?
    Ett forum? Inte ens i närheten så bra :(

    ReplyDelete
  95. Nej, nåt jävla forum är ju inte samma sak, men nåt som är så likt Skunk som det går.
    Jag önskar jag vore lite mer "bright" för då skulle jag fan göra det själv.

    ReplyDelete
  96. jag tänker då åka till Emmaboda.
    Ska vi leka där?

    ReplyDelete
  97. klyschor i kombination med värdelös fest:
    tjejer som alltid ska klä ut sig till en "sexig djävul" eller en "sexig katt" på en maskerad/halloweenfest.

    ReplyDelete
  98. Haha! Åååh, jag tänkte på klyschor-gruppen förut.

    *Små apor på film som gör "roliga" saker, typ snor nycklar eller bitchslappar nån.

    *Svarta unga män på film som gör den här minen: :O

    *"Eeeeheheheheehe, vi hade i alla fall tur med vädret!"

    ReplyDelete
  99. bättre någon vettig fått tagit över som skrotat alla dagböcker och trams som skitgrupper ingen skrivit i på åratal.


    mediahorer är vad ni är

    ReplyDelete
  100. Vad ska vi göra?
    Vad kan vi göra? :(

    ReplyDelete
  101. Starta upp nåt nytt?

    Nu får Skunkgruppen fan förklara sig tycker jag. Har de helt gått under jorden nu eller?

    ReplyDelete
  102. Detta är beviset för att det inte går att genomföra sånt här ideellt. Det krävs ett brustet svartsjukt hjärta som drivkraft eller en satans massa pengar.

    ReplyDelete
  103. Jag har första,
    men inga pengar eller kunskap.
    Stöt.

    ReplyDelete
  104. http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00771/moz_771014c.jpg

    Morrissey är lik Bruce Cambell

    http://rstvideo.com/skadespelare/bruce-campbell.jpg

    ReplyDelete
  105. Hah! Okej, lite likt. Fast Morran har ju gått och fått storhetsvansinne :(

    ReplyDelete
  106. Han har nog bara kris ty hans kagge växer.

    ReplyDelete
  107. Äh! Inget att få kris över.

    Vad har hänt med Skunkgruppen egentligen, har den gått upp i rök?

    ReplyDelete
  108. För åtta månader sen var ni klara med 95 procent av databasen. Ska det ta åtta månader för att klara av 5 procent eller ska vi vänta 8 månader till för att få en KLARGÖRNING av vad ni egentligen håller på med. Har ni tatt på er ett uppdrag så får ni ju för fan hålla det också och inte låta det rinna ut i sanden som ni gör nu. Det har snart alltså gått ett år sen ni sist gjorde en klargörning om vad ni gör, och vad ni arbetar med. Fy fan vad oseriöst att lura allt folket här inne med att ni faktikst försöker göra nått, det enda ni gör är att leva på medlemmarnas trovärdighet!

    ReplyDelete
  109. Klyscha:

    Folk över 40 (oftast män) som inte har fattat att det går att ha Ä, Å och Ö i "nicknames" på svenska "communitys" och därför heter något i stil med: "soker_sot_tos", "goran45", "jag_ar_bast" eller "kat_kille41"

    Mycket bra inlägg här ovan mig förövrigt!

    ReplyDelete
  110. Klyscha: (säkert har den varit redan) alla tvserier som utspelar sig i det forna förr -luddigt med tid - har ett avsnitt när cirkusen/tivolit kommer till byn/stan. Och oj vad det rör om i grytan.

    ReplyDelete
  111. Snart säger någon till oss följande:
    http://www.youtube.com/watch?v=M5QGkOGZubQ

    ReplyDelete
  112. Clas: aldrig!
    Även jag nu måste anpassa ganska mycket när jag klarar av att arbeta på skunk med övriga psykpsykopsyklivet tar jag hellre gift än ger upp detta arbete, Ok?

    ReplyDelete
  113. T:
    So its ok!
    Jag gillar att leva på hoppet faktiskt.
    Legenden om den återvändande skunken osv.

    ReplyDelete
  114. Fast alltså... det ÄR ju dött.

    ReplyDelete
  115. @Patsy.

    MEN DET VAR JU FÖR FAAA-AAAN JESUS OCKSÅ!

    ReplyDelete
  116. Skiter väl i Jesus! Nu är det snart ett år sen Skunk fanns. Gravöl någon?

    ReplyDelete
  117. Hmm,
    alla festliga och balla och säkert trendiga skunk-event sker ju i stockholm. Fan är det om?

    ReplyDelete
  118. FITTHOR!
    KÖNSROCK.

    Vi träffas i Göteborg,
    pratar om hat och dricker avloppsrör.

    ReplyDelete
  119. Fast det spelar nog ingen roll vart det är för jag skulle ändå inte våga gå på riktigt.

    /MVH Socialfobikern.

    (ska till gööööteet nästa vecka)

    ReplyDelete
  120. Vad ska du göra i göötet nästa vecka?
    Arbeta mot din socialfobi och svira på andra lång?

    ReplyDelete
  121. Fast jag ljög, det blir nästnästa vecka typ men SKITSAMMA!
    Jag ska honeymoona mig. Förmodligen bli svinfull.

    ReplyDelete
  122. honeymoona dig.
    jag utgår ifrån att det innebär att du ska smörja in din häck med honung och visa upp den för folk?

    ReplyDelete
  123. Nej, för fan. Då skulle hela avenyn skjuta sig i huvet. Ska honeymoona mig på det traditionella sättet.

    ReplyDelete
  124. det vet jag inte vad det innebär

    ReplyDelete
  125. Besudlar tråden med en länk till bilddagboken.

    En påminnelse från förr! Nästan 2 år sedan de här:
    http://dayviews.com/syra/416606421/

    ReplyDelete
  126. Dags för update, den här tråden börjar bli för lång

    ReplyDelete
  127. Surt sa räven... *saknar mina historiska mess med kontaktuppgifter till alla de roliga människor man hade kontakt med*...

    ReplyDelete
  128. Det är väl bara att inse att Skunk aldrig nånsin kommer att komma tillbaka...
    Dåligt som fan att säga att de ska fixa och så händer det inget.

    ReplyDelete
  129. App app app,
    ni får i alla fall ge det ett år!

    ReplyDelete
  130. Okej, men sen ska jag fan ragea.
    Imorrn ska jag se Håkan!

    ReplyDelete
  131. Skryt lagom!
    (han var asjävlabra på Grönan)

    ReplyDelete
  132. blir 4e gången i år jag ser åbäket
    hörde att han skulle ta semester sen, kan han behöva

    ReplyDelete
  133. vafan mina < skryt taggar kom ju inte med :(

    ReplyDelete
  134. Jag såg honom för sjunde gången så det var ändå inte så mycket att skryta med. Hehe.

    Och ja, han kan nog behöva lite lugn och ro, vara med familjen och klysch klysch.

    Det lär ju bli en grym jävla spelning i alla fall!

    ReplyDelete
  135. Hur fan ska jag kontra detta då.
    Hmm, jag blev utslängd på hans turnépremiär i linköping! Deru! Jo de lär väl bli mört i höstmörkret men inget kan slå slottskogen förra året, då de spelade hela första skivan. De va bra mört.

    ReplyDelete
  136. Okej, jag grämer mig jävligt mycket att jag inte kunde se den spelningen. Den med första skivan alltså...däremot var jag på turnépremiären.

    ReplyDelete
  137. Det var festligt,
    vi hade förberett oss. Jag och en vän. Först öl o drinkar på en lokal bowlingbar,
    sen drickandes på vägen dit. Sen smuggla in lite jäger. Sen in o dricka jägern på muggen. Sen in i baren.
    Sen vare dags.
    Tror jag såg 1 låt. Sen tyckte vakten att jag var -för- glad.

    Bah, hade räckt med att de sa till mig att tagga ner så hade det varit lugnt. Inte så att jag var våldsam direkt :D

    ReplyDelete
  138. Haha!
    Det hade nog behövts lite mer livat därinne, för den konserten i Linköping var det ju sjukt lite folk på om jag inte minns fel.

    ReplyDelete
  139. Ja det vill jag minnas också,
    vi kom in ganska sent, inne i arenan så att säga
    men kom ändå jättelångt fram.

    jävla linköpingsbor fy fan, de o deras jävla förbannade lars rövhålsbäck

    ReplyDelete
  140. Hahaha. Jag hatar också Lars Fittdäck, han gjorde ju ett litet "gästspel" på Håkan men det var nog i slutet om jag inte minns fel. Alla jublade exklusive jag.

    ReplyDelete
  141. ska fan elda upp skiten.

    skunk då?
    skunk?

    ReplyDelete
  142. spelningen på liseberg var inte så imponerande faktiskt :/
    De valde att spela hela senaste skivan + lite gammalt groll efter.
    Trist upplägg måste jag säga :(

    ReplyDelete
  143. Är det fortfarande 95% klart eller har det blivit klart nu?

    ReplyDelete
  144. @ gurking
    Det är klart sedan länge, men vi hänger hellre här på detta bloggkommentarsfält än på skunk.

    insert sarkasmtaggar.
    Näe, det står still på 95%
    MEN DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGE GOOOOD VÄNTA ALDJIGFÖLÄNGEN

    ReplyDelete
  145. Sådana här ska snart-meddelanden över internet känns väldigt betryggande.

    ReplyDelete
  146. Nu är det ett år sen. Fyfan i fittskogen. Jävla piss.

    ReplyDelete
  147. Mmm men förstainlägget i denna tråd är inte ett år gammalt ännu!

    ReplyDelete
  148. Mm, nice, gillar att domänen är död nu också.........

    ReplyDelete
  149. det var bara reklam för skunkboken. KÖP INTE!!!

    ReplyDelete
  150. Alltså det är ju jävligt märkligt att ingen i "Skunkgruppen" har kommit med någon förklaring ens. Skurkgruppen borde de heta.
    Tvi.

    ReplyDelete
  151. Men WTF? Kan man inte bara få en förklaring??????
    man kanske ska kontakta aro&co på EFTERLYST...

    ReplyDelete
  152. Alltså ingen som bara kan göra ett nytt Skunk? :(

    ReplyDelete
  153. vet inte ens vart jag ska börja :/
    Kan nada om detta,
    jo, kunde skriva htmltaggar nog för att ändra färg på min skunksida!
    o lägga in bilder!

    jag behöver ingen historik inte ett jota,
    ge mig bara skunk med det lila temat så är jag nöjd!
    o framförallt; inga jävla nya funktioner!

    ReplyDelete
  154. kan du inte bara höra av dig och berätta vad som hände? varför det bara dog? var det jag? var jag för på? kvävde jag dig? eller kände du bara att vi var på olika plan i livet? hörde jag av mig för ofta? för sällan? var jag inte rolig nog inför dina kompisar? hade jag på mig fel kläder? gick på fel skola? läste för lite sartre? lyssnade på fel jävla musik??

    jag väntade liksom på dig. grät, skrek, plågades för att du ville ta en paus. en paus liksom?? vafan. det skulle ju vara du och jag skunk. och du sa att det skulle bli vi igen. du lovade. jag förstår inte. vi har hängt ihop sen 1999 och du kastade bara bort allt. över en jävla natt! kan du inte bara ge mig ett värdigt avslut på det här? ge mig ett svar? JAG FÖRTJÄNAR ETT SVAR FÖR I HELVETE!! fan.

    ReplyDelete
  155. @daniela

    "Det är slut"

    fick jag i sms, sen har jag inte hört mer :(

    ReplyDelete
  156. Lika som bär:
    Day9:
    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR9LT5eJaWEpLNJyFy2QobqEJ5Jt3_U3tDZBo_B6JgC4HJBAFGDeT-KtwSK

    Han snubben i Scrubs, Zach Braff:
    http://kanal5.se/image/image_gallery?uuid=359f3112-3dca-44d5-a80f-cd47967370d7&groupId=1669081&t=1241966997271

    ReplyDelete
  157. CP-idioterna lär ju ändå inte läsa om man gnäller här, men vafaaaaaaan jag vill ha Skunk tillbaka! :C

    ReplyDelete
  158. kan inte alla bara börja använda mjaumjau istället? som skunk 1.0 ju.

    ReplyDelete
  159. Tror att mycket problematik låg i att allt skulle föras över.
    dagböcker o alltgudars mojsmojs.

    bäst hade nog varit om man bara BANG kopierade hela källkoden eller vafan de het på en ny platform eller vad de kallas. o fått ett nytt rent forum precis som den dagen skunk slog upp sina portar för första gången.

    vi måste återta internet från de äckliga vidriga facebook.
    länge leve oldschool forumen!

    ReplyDelete
  160. att ersätta Skunk med nåt mjaumjau är som att ersätta sex med knyppling.
    JAG VILL HA THE REAL DEAL!
    skiter i allt gammalt egentligen, ge mig ett NYTT skunk, som det var förr!

    ReplyDelete
  161. Nej jag har inte gett upp ännu!

    KOM IGEN NU FÖR FAN!
    VADSOMHELST BARA DET HAR LILA BAKGRUND FÖR I HELVITTE!!!
    Bara en jävla copypaste av gamla skunk. Regga nytt konto o sen rockenroll!
    Fråga om ekonomi? Jag kan väl bidra med....något.
    Hevette

    ReplyDelete
  162. http://img.photobucket.com/albums/v153/damiandetroit/2Funny-Guy-Puking-Picture-FunFry_co.jpg

    Denna klassiska värdelös fest-bild kom upp på powerpoint på en föreläsning förra veckan. Jag blev så jävla lycklig.

    ReplyDelete
  163. Någon som vill leka skunkträff i göteborg i morgon?
    "vi kan ta en öl" :|

    ReplyDelete
  164. jag glömde bort att jag frågat, på så sätt kände jag mig inte ensam.

    ReplyDelete
  165. jag hatar er! hör ni det?! hatar er!

    ReplyDelete
  166. Jag förtrycker mitt hat genom hopp.

    ReplyDelete